Alternatyvusis ugdymas

- tai nėra ALTERNATYVA mokymuisi, tai – alternatyva ĮPRASTAM ugdymui. Šio ugdymo paskirtis - prisitaikyti prie individualių mokinio savybių, gebėjimų ir polinkių.
Skaityti daugiau...

Rugsėjo 18 d. - susitikimas su knygos „Nuodugnus mokymasis“ autoriumi K. Eganu

Rugp 25 2014

Egan knygos virselisRugsėjo 18 d. (ketvirtadienį) Vilniuje, viešbutyje „Panorama“ (Sodų g. 14, Vilnius), įvyks seniai žadėtas knygos apie alternatyvųjį ugdymą „Nuodugnus mokymasis. Paprasta naujovė, galinti keisti mokymą“ (orig. Learning in Depth: A Simple Innovation That Can Transform Schooling“) pristatymas ir susitikimas su pačiu knygos autoriumi Kieranu Eganu. 

Renginio (su vertimu iš ir į anglų kalbą) pradžia - 10 val., registracijos pradžia - 9 val., renginio trukmė -  6 val. Dalyviams bus išduodami pažymėjimai. 

Dalyvių registracijos forma. Registruotis būtina. Užsiregistravusiems dalyviams atsiųsime renginio programą.
Paskubėkite, dalyvių skaičius ribotas!


Kuo įdomus nuodugnusis mokymasis?
  

Iš kartos į kartą mokyklose mokiniams bandoma išdėstyti kuo įvairesnes temas. Ugdymo turinyje numatyta, kad iki mokyklos baigimo mokiniai bent jau susipažintų su daugeliu žmogiškojo pažinimo sričių. Deja, šios plačios žinios nėra pravarčios, nes joms būdingas paviršutiniškumas ir, pasak Kierano Egano, joms stinga svarbiausio tikrojo švietimo aspekto – išsamaus pažinimo. 

K. Eganas teigia, kad tikrąjį švietimą sudaro ir bendrasis pažinimas, ir išsamus suvokimas. Knygoje „Nuodugnus mokymasis“ (angl. Learning in Depth) jis pristato ambicingą, bet kartu ir praktišką planą, kaip išsamų pažinimą įtraukti į pagrindinį ugdymą. K. Egano parengtoje programoje numatyta, kad mokiniai mokysis pagal įprastą ugdymo turinį, tačiau jis bus papildytas vienu itin svarbiu aspektu: nuo pat pirmųjų dienų mokykloje iki užveriant jos duris kiekvienas mokinys nuodugniai nagrinės kurią nors vieną temą − pvz., obuoliai, paukščiai, šventyklos, moliuskai, cirkas arba žvaigždės. Per daugelį metų, padedant mokytojui, mokinių žinios pasirinkta tema tik gausės. Jie sukaups vertingą žinių bagažą, kuris ir toliau pilnės ir keisis. Iki mokyklos baigimo kiekvienas mokinys pasirinkta tema sužinos kone tiek, kiek sukaupta žinių per žmonijos istoriją. Stropiai mokydamasis vieną temą, mokinys išmoks itin svarbias gyvenimą keičiančias pamokas apie erudicijos reikšmę, pasišventimo vertę ir džiaugsmą teikiantį nuodugnų dalyko išmanymą.

K. Egano parengta mokymo programa gali turėti reikšmingą poveikį, o įgyvendinti ją labai paprasta. Daugelis mokyklų jau tai padarė. Naudodamiesi knyga „Nuodugnus mokymasis“ kaip planu, tėvai, pedagogai ir mokyklų vadovai jau dabar gali žengti pirmuosius žingsnius veiksmingų mokyklų pokyčių ir išsamesnių mokinių žinių link.

Kieranas Eganas parašė daug knygų, tarp jų – „Išlavintas protas: kaip pažinimo priemonės formuoja mūsų suvokimą“ (angl. The Educated Mind: How Cognitive Tools Shape Our Understanding) ir „Švietimo ateitis: naujas požiūris į visas mūsų mokyklas“ (angl. The Future of Education: Reimagining Our Schools from the Ground Up).

Informacija iš knygos „Nuodugnus mokymasis. Paprasta naujovė, galinti keisti mokymą“  

Produktyvusis mokymasis

Mokymasis mokykloje ir praktikos vietose. Motyvacijos stokojantys jaunuoliai teorines žinias ir praktinius įgūdžius įgyja ne tik klasėje, bet ir individualiai parinktose įmonėse.
Skaityti daugiau...

Tinklinis bendradarbiavimas

„Vieno langelio" principas mokykloje. Atvejo koordinatorius, konsultuodamasis su įvairių sričių specialistais ir socialiniais partneriais, sprendžia mokinio problemą ir suteikia jam reikiamą pagalbą.
Skaityti daugiau...

Komunikacinis modelis

Su mokiniais ne tik kalbama, bet jie išgirstami ir suprantami. Mokykloje pagerinama komunikacija tarp visų jos bendruomenės grandžių: vaikų, tėvų, pedagogų, pagalbos specialistų.
Skaityti daugiau...

sc logo2